• DÅK och kongres...

DÅK och kongressombudsval

Hej kamrat, här kommer viktig information till dig som är medlem i Vänsterpartiet Dalarnas distrikt!

Distriktsårskonferens

Årskonferensen genomförs på Mora folkhögskola den 7 mars.  Start kl 09.00 med fika.

I det här inlägget finner du den formella kallelsen till distriktsårskonferensen 2020. Det är distriktets högsta beslutande organ som utgörs av distriktets partiföreningar och dess medlemmar. Den här gången är det 42 ombud från hela Dalarna som tillsammans ska fatta beslut om distriktets verksamhet det kommande året, välja distriktsstyrelse och annat. Mer detaljerad information finns att läsa i dokumentet ’Kallelse årskonferens 2020’.

Allt i det här utskicket är formella handlingar som ni som medlemmar har att förhålla er till och fundera över. Det är ni som ska besluta i slutänden via era ombud, hur allt ska vara med distriktet och dess utveckling. Det är dock tre dokument som inte faller inom den kategorin, men som ändå är viktiga att notera. Det gäller dokumenten om finansieringsmodeller. Distriktsstyrelsen har valt att inte själv lägga fram ett förslag, utan önskar att medlemmar och partiföreningar ska göra det. De här dokumenten finns med för att ge en bild av vad medlemmarna som deltagit på två konferenser resonerat sig fram till. Om någon vill föreslå något i den här frågan måste alltså en motion skickas in senast den 26 januari.

Handlingar inför distriktsårskonferensen (tryck för att komma till dokumenten):

Ytterligare information till medlemmarna i distriktet (tryck för att komma till dokumenten):

Kongressombudsval

Distriktsstyrelsen har beslutat att fastställa hela distriktet som en valkrets, vilket innebär att alla medlemmar är valbara och har rösträtt för samtliga sju ombudsplatser. Medlemsmötet kommer äga rum i Mora den 7 mars på Mora folkhögskola. I dokumentet ’Nomineringsanmodan’ finns information om hur man går till väga för att nominera kamrater till uppdraget som kongressombud.

• Plats: Aulan, Mora Folkhögskola
  • Datum: 7 mars 2020
  • Tid: 13:00- ca 14:30

Alla medlemmar har rätt att närvara på lika villkor, därför kommer distriktet stå för resekostnaderna för mötesdeltagarna.

Nomineringsanmodan från valberedningen