• Nominering till...

Nominering till Vänsterdagarna

Nu är det snart dags för den största händelsen mellan kongresserna i Vänsterpartiet. I vanlig ordning kommer ett antal medlemmar få chans att resa till Vänsterdagarna, som hålls på Svenska Mässan i Göteborg den 13-14 november. Distriktsstyrelsen har den här gången beslutat att sammanlagt tolv medlemmar ska få resa på distriktets bekostnad. Distriktet står för mat, boende och deltagaravgift.

Det är distriktsstyrelsen som beslutar om vilka medlemmar som sak få lov att resa, efter förslag från valberedningen. Valberedningen behöver dock få in namnförslag på kamrater som partiföreningar och medlemmar anser har gjort sig särskilt förtjänta av att få resa. Nomineringen ska ha en motivering, som bör vara utförlig för att valberedningen ska få goda förutsättningar att arbeta. Nomineringsstoppet är fastställt till den 12 september. När distriktsstyrelsen beslutat vilka som är utvalda kommer dessa bli kontaktade av distriktet för att få möjlighet att anmäla sig.

För att nominera fyller du i nomineringsformuläret som kommer öppna sig i en ny sida. För frågor kontaktar du [email protected]. För mer information om Vänsterdagarna kan du gå till Vänsterdagarnas hemsida.