• Anmälan till 'R...

Anmälan till ’Retorik för ledande kvinnor’

Vänsterpartiet Dalarna arbetar ständigt för att stärka internfeminismen i partiet. Det är ett löpande arbete eftersom vi vet att det patriarkala samhället även avspeglas i vårt parti. Därför gör vi just nu en satsning för att stärka kvinnor i ledande funktioner genom att anordna en retorikutbildning som enbart är riktad till kvinnor.

I nästan alla mötessammanhang, oavsett om det är på ett partimöte eller i kommunfullmäktige, pratar män mer än kvinnor. Medan många män har ett överdrivet självförtroende när det gäller att tala inför en grupp, så gäller ofta det motsatta för kvinnor. Att lära sig mer om retorik kommer göra det lättare att ta plats i våra interna och offentliga debatter och sammanhang.

Utbildningen riktar sig till alla kvinnor i distriktet. Har du idag ett förtroendeuppdrag eller kanske funderar på att du skulle vilja ha ett, är det här utbildningen för dig, oavsett hur lång tid du har haft det. Även om du känner att du inte är i behov av utbildning, kanske just du har något som andra kan lära sig från dig.

Utbildningen kommer hållas av kvinnonätverkets ordförande Carolina Gustafsson från Kiruna, som också sitter i partistyrelsen och i programkommissionen. Den sker på distans via Zoom och när du anmält dig kommer du innan utbildningen få en länk skickad till dig för att kunna delta.

Tider och datum för utbildningen:

5 december, kl 10:30-15:00, Zoom-möte