• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

Valombudsman med fokus på organisering

Drivs du av visionen om ett bättre, mer jämlikt samhälle. Brinner du för att skapa förutsättningar för mer vänsterpolitik i Sverige, och motiveras av att skapa förändring genom andra? Vill du arbeta i en politisk miljö och verka för att Vänsterpartiets politik får större slagkraft? Då är detta en roll för dig!

Vänsterpartiet Dalarna söker en ”Valombudsman med fokus på organisering”. Vårt distrikt består av femton partiföreningar, varav en är en branschförening. Antalet medlemmar uppgår till närmare 1000 stycken, utspridda över hela Dalarna.

Vi vill ha din ansökan senast den 7 november.

Inför valet 2022 är målsättningen att Vänsterpartiet Dalarna ska ha länets bästa och mest aktiva aktivistkår. Ditt jobb innebär att resa runt mycket och inspirera och aktivera partikamrater runt om i hela länet. Du kommer vara spindeln i nätet för planerade aktioner i hela Dalarna under hela valåret, där målsättningen är att medlemmarna i slutänden ska vara så självständiga som möjligt.

Du organiserar medlemmarna genom att använda dig av organisationsverktyget Zetkin. Din förmåga att lära känna medlemmar och aktivister och inspirera till lämpliga aktiviteter för dessa kommer att vara avgörande. Du kommer även delta i många av aktiviteterna själv, du tycker därför att det är roligt att själv vara aktivist.

Formella krav på tjänsten:

• Erfarenhet av att leda och utveckla grupper
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Känna sig bekväm med att arbeta i digitala verktyg (Office 365 inkl Teams, Zoom mm)
  • Erfarenhet av projektledning för ex. kampanjer eller arrangemang
  • Engagemang inom Vänsterpartiet eller närliggande organisationer
  • B-körkort

Meriterande erfarenheter och kunskaper:

• Kännedom om Vänsterpartiets politik samt nätverk inom partiet
  • Erfarenhet från politiska uppdrag, ex förtroendevald politiker eller som förtroendevald i partiförening/distriktsstyrelse
  • Vana att utforma och hålla i utbildningar och kurser
  • Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden exempelvis organisationsteori, ledarskap eller dylikt
  • Erfarenhet av att arbeta med facklig-politiska frågor, internfeminism, antirasism eller andra av Vänsterpartiets prioriterade frågor för strategisk utveckling
  • Tidigare arbetat med eller har god kännedom om organisationsverktyget Zetkin

Egenskaper och färdigheter:

• Samarbetar väl mellan olika delar av en organisation och vana av att vara spindeln i nätet
  • Förmåga att hålla många bollar i luften, arbeta självständigt, kunna prioritera och ta egna initiativ
  • Är bra på att bygga relationer och skapa engagemang bland dem du arbetar med
  • Lätt att kommunicera och skapa sociala kontakter, oavsett om det sker öga mot öga, via telefon eller sociala medier/e-post
  • Prestigelös och lösningsfokuserad, du hugger i och hjälper till där det behövs
  • Diplomatisk men inte rädd för att ta i och hantera konflikter om det så krävs

Tjänstens omfattning är 100%, tidsbegränsad till och med 30 september 2022, eventuell möjlighet till förlängning kan bli aktuellt beroende på valutgången. Vi har målstyrd arbetstid. Arbete på kvällar och helger förekommer. Placering på distriktskansliet på Stigaregatan 7 i Falun, men arbetet innefattar mycket kontakt och träffar med exempelvis partiföreningar och medlemmar i hela Dalarna. Tillträde 1 december, men gärna tidigare. Tarifflön i enlighet med kollektivavtal, lokala förmåner förekommer såsom friskvårdsbidrag mm.

Du söker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected], skriv “Ansökan Valombudsman 2022” och ditt namn i ämnesraden.

För frågor om tjänsten kan dessa ställas till ombudsman Samuel Gonzalez Westling,  [email protected]. Facklig kontakt är Feline Flodin för Handelsklubben,  [email protected], 08-786 52 35.